Tara mea draga,

Esti frumoasa!

Asta le-am spus tuturor. Putini m-au crezut… multi au ras… cativa au lacrimat. Tot caut si caut argumente care sa-mi sustina sentimentele patriotice. Sincer? Putine, zau asa!

De curand ti-am calcat granitele. Cu greu… Am avut nevoie de aproape 12 ore sa te strabat pe diagonala. Adevarat ca am facut popasuri dese. Unul dintre ele a fost fara voia mea sau a soferului… Un “nene” politist a intins bastonul din mijlocul soselei si ne-a “taxat”  cu o suspendare de 30 de zile.  Scapasera unii vopsea alba pe mijloc, intr-o curba, dar “nenea” nu ne-a crezut…

In momentul in care te-am parasit, am zis sa profitam inca o data de bunatatea ta, asa ca am facut plinul. Sunt multi care spun ca la noi combustilii sunt mai scumpi ca in celelalte tari europene. Ei bine, se inseala. Am trecut granita si… surpriza: in numai 8 ore am traversat Ungaria, Slovenia si Cehia… si am intrat in Germania. Nu vreau sa te plictisesc cu detalii despre infrastructura, curatenie si trafic civilizat. Nu de alta, dar imi dau drumu’ la gura si ma opresc la primavara.

Doar doua zile am rezistat sa stau departe de tine, date fiind conditiile de prin acele locuri. Am hotarat sa ne intoarcem. Povestea cu orele s-a repetat, logic! Nu mai conta, era 24 decembrie cand am calcat pamant romanesc. Vroiam cu orice chip sa ajungem la casele noastre sa vedem ce ne-a adus Mos Craciun… Si am ajuns, cu bine, multumesc!

Te-am lasat sa te schimbi, dar nu ai facut-o! Te-am regasit cu munti de “zapada neagra”, noroi, claxoane si injuraturi in trafic, trotuare devenite patinoare, etc.

Nu, nu sunt pesimist si nu regret ca aici m-am nascut. Stiu ca nu e vina ta. Vina este a celor ce isi bat joc de tine: conducatori si oamenii de rand, deopotriva. Sunt optimist (unii ar prefera sa folosesc cuvantul: “nebun”) si ma gandesc la ziua in care o sa vad romanii iubindu-se intre ei, iubindu-te pe tine…

Asa cum esti, eu te iubesc!

P.S.: “Nenorocitii” aia de nemti ne pot da lectii de patriotism!

One Response to Tara mea draga,

  1. Alina says:

    Subscriu…desi cei mai multi abia astepta s-o paraseasca…noi ne zbatem sa supravietuim aici!!! Asta inseamna patriotism…din pacate in Romania – o lupta!

Leave a Reply

