Beneficiile inotului

Inotul este o activitate care iti va aduce o multitudine de beneficii, de la cele fizice pana la cele mentale si sociale. Inotul iti ofera un excelent antrenament cardiovascular si de asemenea iti tonifica musculatura, te ajuta sa slabesti si iti fortifica plamanii. Daca vei intelege cu adevarat beneficiile inotului si il vei practica, iti vei imbunatati cu adevarat viata.

Inotul este o optiune excelenta pentru a face miscare in orice perioada a anului, dar este o activitate mai populara mai ales pe timpul verii, cand se poate practica in bazine descoperite sau chiar la mare. Cand faci sporturi “pamantene” precum alergatul, aerobicul sau ridicatul greutatilor, iti soliciti foarte mult articulatiile si sistemul muscular. Inotul nu iti forteaza articulatiile, din contra, este considerat o activitate cu risc scazut de injurii daca este practicata asa cum trebuie si chiar ajuta la vindecarea diverselor afectiuni ale aparatului locomotor.

Un studiu recent efectuat demonstreaza ca inotul te ajuta sa traiesti mai mult… si mai bine. Au participat 40.000 de barbati cu varste cuprinse intre 20 si 90 de ani, iar rezultatele sale au fost incredibile: cei care practicau inotul aveau cu 50% mai putine sanse sa decedeze din diverse motive decat cei care practicau alergatul sau mersul pe jos.

Inotul este o forma de antrenament care creste frecventa cardiaca si stimuleaza circulatia. In timpul inotului, toate grupele musculare sunt puse in miscare simultan, provocand organismul la un antrenament total. Frecventa cardiaca trebuie sa creasca cu scopul de a furniza mai mult oxigen pentru activitatea musculara. In timp, rezistenta organismului va creste iar antrenamentul va deveni mai usor.

Inotul are o influenta pozitiva asupra plamanilor, in sensul ca in timp va creste capacitatea respiratorie si vei respira mai eficient. Acest lucru este benefic pentru persoanele in varsta a caror capacitate respiratorie incepe sa scada odata cu varsta. De asemenea, inotul este folositor pentru adultii si copiii cu astm. Studii efectuate pe esantioane reprezentative de copii si adulti au aratat ca inotul reduce severitatea episoadelor de astm. Cresterea capacitatii pulmonare castigata prin inot si inhalarea aerului umed care inconjura piscina pot imbunatati functia pulmonara si controleaza episoadele de astm. Dar clorul cu care se dezinfecteaza piscinele poate exacerba simptomele astmului. De aceea este indicat sa se ventileze corespunzator spatiile unde sunt plasate piscinele inchise.

O persoana de 60 de kilograme care inoata intr-un ritm moderat va arde aproximativ 240 de calorii la fiecare 30 de minute. Cu timpul, arderea caloriilor si cresterea metabolismului derivata din inlocuirea grasimii cu masa musculara poate conduce la o scadere in greutate importanta. Pentru ca scaderea in greutate sa se produca, dieta trebuie sa fie controlata. Un studiu efectuat arata ca pierderea in greutate prin inot este destul de dificila deoarece se banuieste ca apa rece din piscina stimuleaza apetitul. Acest tip de antrenament prin inot este diferit de alte tipuri de exercitii care incalzesc corpul si, ca rezultat, reduc pofta de mancare.

Pentru multe persoane, inotul este ca si o forma de meditatie. Acest lucru este posibil deoarece inotul este o activitate care necesita maxima concentrare si nu o poti combina cu alte distractii precum cititul sau privitul la televizor. Inotul reduce stresul si te face sa te simti relaxat si odihnit.

Inotul este distractiv si poate fi o modalitate foarte buna de socializare. Chiar daca il practici pe plaja sau in piscina, este placut sa inoti cu alte persoane. Poti sa urmezi un curs de aerobic in apa si sa socializezi in timp ce lucrezi. Exercitiile aerobice efectuate in apa sunt mai eficiente deoarece in general miscarea in apa te face sa depui mai mult efort. Pentru femeile insarcinate exercitiile efectuate in apa tonifica musculatura folosita in timpul nasterii. Pentru cei mai in varsta, cu probleme articulare (artrita), exercitiile efectuate in apa sunt mai sigure, satisfac dorinta de miscare, cresc flexibilitatea si au impact scazut asupra articulatiilor.

Indiferent de varsta, greutate, nivel de calificare, inotul este o alegere excelenta de petrecere a timpului liber si nu numai. Poate fi privita si ca o forma de antrenament pe care sa o adaugi la exercitiile pe care le faci in mod obisnuit. Inainte de a incepe antrenamentul obisnuit, inotul te va ajuta sa te incalzesti, iar dupa ce iti termini exercitiile, te va ajuta sa te racoresti si sa-ti relaxezi musculatura.

Inotul este un exercitiu care aduce beneficii atat adultilor cat si copiilor. Accesul la inot in general nu este asa costisitor. Piscinele exterioare sunt binevenite pe timpul verii in timp ce bazinele acoperite permit antrenamentul in orice anotimp.

 

Ca si o concluzie….

–  In timpul inotului iti folosesti majoritatea grupelor musculare si de asemenea iti soliciti la maxim inima si plamanii,

–  Creste forta si rezistenta musculara, se imbunatateste postura si creste flexibilitatea,

–  Este folositor in special pentru persoanele obeze, gravide si de asemenea pentru cei cu probleme articulare si ale spatelui,

–  Inotul este un sport excelent pentru persoane de toate varstele si nivelele profesionale,

–  Nu exercita presiune asupra articulatiilor, precum alergatul, aerobicul sau ridicatul greutatilor,

–  Te ajuta sa mai dai jos din kilograme, cu conditia sa tii si o dieta corespunzatoare.

 

Oferit de : Escape Pool & Lounge

One Response to Beneficiile inotului

  1. exercitii pentru muschi says:

    Intr-adevar innotul este benefic pentru organism. Iti dezvolta armonios corpul si te face mai puternic.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: